Per Grankvist

Per Grankvist

Per Grankvist föreläser på ett underhållande och upplysande sätt om hur man tjänar pengar på att jobba med hållbarhet, hur man engagerar medarbetare eller medlemmar att gå mot samma mål, och om vad vi kan lära oss om oss själva genom att förstå vad andra ljuger om.

 

Per är samtidsanalytiker, författare och skriver på ledarsidorna i Sydsvenskan och Helsingborgs Dagblad. Han är även kolumregelbunden gäst i Nyhetspanelen i SVT Gomorron för att kommentera veckans händelser.

Per förklarar vad vi kan lära oss av historien, knyter an till aktuella händelser och berättar hur vi kan omsätta nya forskningsrön till konkreta händelser i vardagen.

Med sin humoristiska och lite akademiska stil fånga Per publikens uppmärksamhet och ger dem nya tankar som stannar kvar långt efter att han gått av scenen. Det är i varje fall så nöjda uppdragsgivare beskriver det, och höga snittbetyg från publiken tyder på samma sak.

Tre aktuella och efterfrågade föreläsningar

Hållbarhetstrenderna företagen inte får missa
Hur påverkas vårt företag eller organisation av medborgarnas ökade intresse för att engagera sig för en bättre värld? Vad innebär möjligheterna att dela prylar med andra? Hur drar man bäst nytta av konsumenternas idéer?

Samtidsanalytikern och författaren Per har skrivit flera trendrapporter och medverkar regelbundet i media för att tala om just dessa frågor.

I sin föreläsning om fem trender vi alla borde ha koll på visar han på ett lika lustfyllt som lärorikt sätt hur företag och organisationer agerar redan idag för att dra nytta av dessa förändringar. Dessutom gör han det genom att tala om konkreta exempel, snarare än floskler och trendspanarjargong.

Sanningen om lögnen
Alla vet att man inte ska ljuga. Ändå visar ny forskning att folk ljuger mellan 20 och 200 gånger per dag. Vad beror det på? Per Grankvist bestämde sig för att lämna pekpinnen hemma och gav sig ut för att undersöka hur och varför andra människor ljuger. Svaret finns i den humoristiska ”Sanningen om lögnen”, en kort föreställning som blandar ståupp och folkbildning.

Så tjänar man pengar på hållbarhet
Idag förväntas alla organisationer arbeta aktivt med mångfaldsfrågan, med att minska sin miljöpåverkan, jämlikhet och en rad andra ansvarsfrågor. Men eftersom det upplevs som lite krångligt eller leder till ökade kostnader går det lite trögt. Så hur får man alla i organisationen att ta ansvar för att arbeta med frågan?

Per har svaret. Han är en av Sveriges främsta hållbarhetsexperter och har under det senaste decenniet studerat mer än 500 företag över hela världen och hur de jobbar med frågan. På ett lärorikt och underhållande sätt kan han berätta hur man ska tänka för att öka intäkterna och minska kostnaderna genom att jobba med hållbarhet.

När Per pratar utgår han både från sin egen och andras forskning och exemplifierar med konkreta, begripliga exempel.

 

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng